HusCompagniet

 

Om HusCompagniet

HusCompagniet har siden 1972 bygget huse til danskerne og er i dag den største på markedet for nybyggeri af enfamiliehuse. Det har betydet, at HusCompagniet i fem år i træk er blevet kåret som Årets Håndværker, og at vi i dag tæller godt 550 kollegaer. HusCompagniet er ejet af nordens største kapitalfond EQT. Bag EQT står en lang række danske kerneinvestorer, heriblandt store pensionsselskaber som PFA og Danica Pension.

 

 

Dine primære opgaver 

Som Regnskabschef vil du få ansvaret for vores bogholderi med selvstændige ansvarsområder inden for debitor-, kreditor-, løn-, og finansbogholderi. Du vil få en aktiv part i optimering og effektivisering af vores debitor, kreditor og lønbogholderi samt optimering i forbindelse med vores ny implementerede ERP system. Det er centralt at du har god erfaring med ledelse. Dine opgaver vil være alsidige og omfatter blandt andet:

  • Ledelse af mellemledere for hvert område
  • Optimering og effektivisering af bogholderiet
  • Ansvarlig for rapportering af moms og afgifter
  • Ansvarlig for månedsrapportering til koncernregnskab
  • Sikre kvalitet i bogholderiet, som sikrer grundlaget for økonomistyring og økonomirapportering
  • Udvikle og optimere vores nyligt opgraderede ERP løsning
  • Sikre udvikling og optimering af vores regnskabsorganisation, herunder optimere processer efter fusion af vore 4 driftsselskaber
  • Rapportering på væsentlige nøgletal, såsom aldersfordelt debitorer, størrelsen af igangværende arbejder
 

Som Regnskabschef i HusCompagniet er det vigtigt være mobil, da du vil for ansvaret for flere lokationer i Danmark. HusCompagniet er en meget dynamisk virksomhed, så du vil blive involveret i en række forskellige projekter. Vi har ligeledes en ambition om at vores regnskabsfunktion skal hæves til børsselskabskvalitet.

Erfaring med udenlandske enheder vil være en stor fordel – her tænkes især på Sverige og Tyskland og det vil ligeledes være en stor fordel, hvis du tidligere har arbejdet med integrering af nye virksomheder/forretningsenheder.

 

 

Dine kvalifikationer

Vi forestiller os, at du har minimum 10 års erfaring som Regnskabschef eller Revisor. Du skal være faglig robust og med en solid ledelseserfaring, som gør dig i stand til lede afdelingen. Du skal kunne bevare overblikket i forhold til koncern rapportering og samtidig være hands-on. Samarbejdsevner, struktur, analytiske evner, systemflair og godt humør vægtes højt. Du har stærke IT kundskaber og gerne superbruger af Excel, endvidere vil erfaring med Navision eller Business Central være en fordel. Det er afgørende, at du selv behersker de regnskabsmæssige principper, som ligger til grund for vores arbejde samt har en naturlig interesse i at forstå virksomheden og dens forskellige forretningsområder.

 

Hvem er du som person

Du trives med en varierende hverdag, der både indeholder overordnede ledelsesmæssige opgaver for bogholderiet, men også rutineprægede opgaver. Du evner at tænke innovativt i forhold til optimering af bogholderiets processer, og det er i den forbindelse vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt og er initiativrig, engageret og proaktiv i opgaveløsning. Du er udadvendt og er god til at motivere dine medarbejdere.

 

Vi tilbyder

  • Et selvstændigt og ansvarsfuldt job blandt kompetente og positive kollegaer
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Et arbejdsmiljø med et lavt hierarki og med eksponering til ledelsen
  • Bred kontakt med resten af organisationen - både til den kommercielle og den tekniske del af organisationen
  • Løn og ansættelsesvilkår der matcher dine kvalifikationer
  • Tiltrædelse snarest muligt

 

Spørgsmål til jobbet?

Har du spørgsmål til stillingen, bedes du kontakte Koncern Regnskabschef Ulrik Jensen på telefon +45 23 99 77 77.

Søg via dette link: https://app.jobmatchprofile.com/4xkpxc

Ansøgningsfrist mandag den 2. februar 2020